Golfgeluk magazine, voorjaar 2024

Marinus Meeuwsen, Wim Kroese en Ben Wevers – ook nieuwe klanten opleveren. “We hebben nu negentien vestigingen, van Enschede tot aan Emmeloord. Zwolle is niet alleen het hart van de fusie, maar is natuurlijk ook een perfecte locatie voor ons. Niet voor niets hebben we regelmatig een accountsoverleg bij Golfclub Zwolle. Daarnaast willen we ons wat meer gaan richten op de Sallandse markt. Het ledenbestand van Golfclub Zwolle kunnen we daar ook weer voor gebruiken.” Strategisch partnership De samenwerking tussen de Golfclub Zwolle en nu Moore MKW, dateert al vanuit de KroeseWevers tijd. In 2019 werd een strategisch partnership ondertekend. KroeseWevers wilde destijds graag onderdeel zijn van de wederopstanding van de Golfclub Zwolle. Moore MKW gaat nog een stapje verder. Het partnership werd onlangs met drie jaar verlengd en de bedrijfscup draagt nu dus de naam de Moore MKW Businesscup. “Zaken doe je niet op de golfbaan, maar juist daarna gebeurt het. Het gaat allemaal om het opbouwen van relaties. Soms zijn er tijdens zo’n Businesscup wel bijna 120 ondernemers op de golfbaan. Ideaal om te netwerken, hapje en drankje erbij en dat in een prima sfeer en entourage. Ook stellen we wat prijzen beschikbaar. Verder hebben we de mogelijkheid om onze collega’s in een golfklasje onder te brengen. Dat geeft toch weer een heel andere dynamiek op het werk”, legt Chiel uit. “Misschien moeten we alvast een replica van de beker op het werk zetten”, vult Petro lachend aan. Opbouw “Voor ons is een partnership veel meer dan een partnership”, zo gaat hij verder. “Een aantal jaren geleden mistte je de koers een beetje bij de golfclub. De organisatie was niet altijd even stabiel. Nu gebeuren er mooie en leuke dingen op de golfclub, is er reuring in de goede zin van het woord en is het zaak om vast te houden aan die koers.” “Wij wilden en willen heel graag meehelpen aan die opbouw. Zo hebben we in het verleden al het nodige betekend voor Golfclub Zwolle. Als het gaat om de financiële administratie hebben we eigenlijk alles opnieuw ingelezen en zijn we vanaf nul begonnen met digitalisering door de administratie te configureren met visionplanner. Daar is Chiel heel druk mee geweest. Nu loopt dat prima en is onze rol veel meer die van vraagbaak en soms van wat bijsturen geworden. De samenwerking was en is prettig en fijn. Het is even bellen en schakelen en dat op basis van wederzijds vertrouwen.” Ook vinden Golfclub Zwolle en Moore MKW elkaar op andere terreinen. In dit geval de arbeidsmarkt. Zo heeft een student van Moore MKW de golfclub geholpen met de calculatie van grondaankopen en bepaalde investeringsvraagstukken, zoals de lockerruimte waarin nu geïnvesteerd wordt. Zijn afstudeeropdracht heette ‘Sla je slag voor de toekomst.’ Achterdeur dicht “We zijn met Moore MKW druk bezig met het opbouwen van een nieuw team. We proberen de goede mensen binnen te halen met de achterdeur dicht. Dat doen we door op Windesheim studenten accountancy en bedrijfskunde enthousiast te maken voor het vak, door verhalen uit de praktijk te vertellen en om met ze in gesprek te gaan. We zijn daarom ook hoofdsponsor van de Zwolse studentenvereniging Oikos Nomos. Het mes snijdt aan twee kanten, ook in relatie met de golfclub. In de zoektocht naar personeel kunnen de leden en het netwerk van Golfclub Zwolle ons helpen, terwijl wij meer nieuwe klanten kunnen werven”, besluit Petro. “We willen een grote partner worden” Moore MKW is één van de 60 (!) accountskantoren in Zwolle is daarnaast ook een adviesorganisatie die alles in huis voor de (MKB-)ondernemer van nu. Er zijn negentien vestigingen in vooral het noord en oosten van het land. Er werken meer dan 1000 medewerkers bij Moore MKW, in Zwolle aan de Dokter van Deenweg zijn dat er nu ruim 75 en is de groei naar een verdubbeling van het aantal personeelsleden inmiddels ingezet. Moore MKW heeft een omzet van 100 miljoen en is naar eigen zeggen een serieuze partner en alternatief voor de big four accountskantoren. “We willen een grote partner worden”, aldus Petro en Chiel. MOORE MKW 33 GOLFGELUK MAGAZINE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=