Golfgeluk magazine, voorjaar 2024

43 GOLFGELUK MAGAZINE Over volgend jaar gesproken. Dat wordt sowieso een bijzonder jaar voor Dusseldorp BMW en Mini in Zwolle. Beide vestigingen worden dan namelijk samengevoegd en komen op één terrein aan Molenland 4, waar nu de BMW winkel – zoals Berry het noemt – al gevestigd is. Dusseldorp zit sinds 2012 in Zwolle, heeft inmiddels landelijk dertien locaties en vier schadebedrijven. In Apeldoorn is het hoofdkantoor gevestigd met onder meer het klantcontactcentrum, hr en marketing. Verhuizen en verbouwen “We hebben het naastgelegen pand van Alphabet aan Molenland 2 overgenomen. Aan de Ceintuurbaan, waar Mini nu gevestigd zit, gaan we weg en kun je op de gevel inmiddels een verhuisbericht op de buitenkant lezen. De bedoeling is dat we het pand aan het Molenland 2 gaan verbouwen en het buitenterrein samenvoegen met Molenland 4. We hebben straks ruimte voor bijna 250 auto’s op de parkeerplaats. Alle BMW’s en Mini’s komen dan buiten door elkaar te staan. Binnen staan de nieuwste modellen beneden en de occasions boven. Ook de moderne werkplaats komt naar het Molenland. Dat betekent straks één organisatie, één team en één terrein”, klinkt het enthousiast. Enthousiast wordt Berry ook van Golfclub Zwolle. Allereerst door de verhalen van zijn collega die deelneemt aan de bedrijvencompetitie. Daarnaast door de jaarlijkse day of golf, die dit jaar op 6 september wordt gehouden. Al met al genoeg redenen om het sponsorcontract onlangs te verlengen. De sponsorborden van Dusseldorp BMW prijken al een aantal jaren prominent op de driving range. Shuttleservice En dan is er natuurlijk nog de shuttleservice. Twee grote en fraaie BMW’s brengen golfers na allerlei evenementen veilig en vertrouwd van Golfclub Zwolle naar huis. Eventueel kunnen ze zelfs thuis opgehaald worden. “We werken samen met de golfclub aan nog meer zichtbaarheid en bekendheid van die service. De komst van lockers bij de golfclub, biedt in ieder geval de nodige kansen voor ons. Daardoor ontstaat er nog meer bedrijvigheid en op die manier kunnen we de shuttleservice nog bekender maken en eventueel uitbreiden.” “Onder de leden van Golfclub Zwolle bevinden zich veel BMW-rijders. Dat kan van een BMW 1-serie zijn tot aan een XM. Onze doelstelling is om van elke klant een Dusseldorp fan maken.” Echte familiegevoel Hoewel Berry de clubs en de ballen voorlopig nog even links laat liggen, komt hij graag bij Golfclub Zwolle. “Er is sprake van een mooi netwerk, een fijne klik met bestuur en directie en een goed team dat de activiteiten tot in de puntjes regelt.” Hij ziet dan ook de nodige overeenkomsten met Dusseldorp BMW in Zwolle, waar ruim dertig personeelsleden werkzaam zijn. “Bij ons hebben we korte lijnen en is er sprake van het échte familiegevoel. Dusseldorp ontstond als autobedrijf in 1959 in Apeldoorn. Daarvoor en dan praat je over 1909 is het als motorfietsenbedrijf opgericht in Lichtenvoorde. Zelf ben ik nu vier jaar werkzaam voor Dusseldorp”, voegt Berry toe, terwijl hij wijst naar een foto aan de muur in zijn kantoor. Daarop prijkt een vrachtauto voor het huidige Dusseldorp pand. Het is een aandenken aan zijn komst bij Dusseldorp. “Ik werkte bij Wensink en was actief in de business-tobusinessverkoop van vrachtwagens en bestelauto’s. Ik heb toen twee vrachtauto’s verkocht aan Dusseldorp. De contacten waren meteen heel warm. Vervolgens heb ik de overstap als salesmanager gemaakt en sinds september vorig jaar ben ik vestigingsdirecteur BMW Mini voor Dusseldorp in Zwolle.” “Het is echt een familiebedrijf, met veel warmte en zonder poeha. En we lachen veel. Dat is heel belangrijk. Die gezelligheid en humor ervaar ik ook elke keer bij de golfclub. Mensen maken het verschil in een bedrijf. Dat is bij ons zo en is bij Golfclub Zwolle niet anders.” DUSSELDORP BMW ZOEKTOCHT NAAR PERSONEEL Berry noemde het al. Ook de werkplaats die nu nog gevestigd is aan de Ceintuurbaan, verhuist straks naar het Molenland. “Alle werkorders worden inmiddels digitaal gepland en zo zien de monteurs op hun Ipad precies wat ze nodig hebben en wat er moet gebeuren. We merken wel dat het steeds moeilijker wordt om gekwalificeerd en vooral ervaren personeel te vinden in de autobranche. We proberen studenten van bijvoorbeeld Deltion enthousiast te maken voor werken bij ons. Op die manier hopen we de nodige en noodzakelijke aanwas te krijgen, want we zien wel dat automonteurs behoorlijk honkvast zijn.”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=