Golfgeluk magazine, voorjaar 2024

MARTIN BOSCHMAN accountant bij Flynth adviseurs en accountants Hoelang golf je al? Hoe ben je hiertoe gekomen? “Al meer dan 25 jaar ben ik verknocht aan de groene fairways en uitgestrekte greens van de golfbaan. Mijn golfavontuur begon als een opkomende trend bij mijn vorige werkgever Deloitte, waar bedrijven begonnen te erkennen hoe belangrijk relatiebeheer was.” “Met collega’s in dezelfde golfkar begonnen we samen golflessen te volgen. Het was een verfrissende en plezierige ervaring die ons dichter bij elkaar bracht, zowel op als buiten de baan.” Hoelang ben je lid van Golfclub Zwolle en Businessclub de Swolsche? “In 2006 stapte ik over naar Flynth, waar ik mij al snel thuisvoelde op zowel het kantoor als de golfbaan. Enkele jaren later in 2016, sloten we ons aan als bedrijfslid bij de businessclub van Golfclub Zwolle. Het was een stap die niet alleen mijn liefde voor golf verder verankerde, maar ook mijn professionele netwerk uitbreidde in een ontspannen en informele setting.” Wat maakt dat je hier graag komt en wat is voor jou het ultieme golfgeluk moment? “Voor mij betekent het ultieme golfgeluk meer dan alleen het spel zelf. Het is de verbinding met de natuur, de frisse lucht en het gevoel van vrijheid dat golfen met zich meebrengt.” Zijn er overeenkomsten tussen de golfclub en het bedrijf waar je werkt? “Bij Flynth is het onderhouden van relaties van onschatbare waarde. Deze filosofie passen we in een iets andere setting toe op de golfbaan. Hier smeden we niet alleen banden met bestaande relaties, maar leggen we ook de basis voor nieuwe zakelijke kansen.” Heb je een tip voor Businessclub de Swolsche? “Het is inspirerend om te zien hoe de organisatie van zakelijke golfevenementen de laatste jaren is geëvolueerd. Er is meer betrokkenheid van alle deelnemers. Ook tonen ondernemers steeds meer interesse in elkaar. Voor mij een teken dat we bij Businessclub de Swolsche en Golfclub Zwolle goed op weg zijn en vooral zo moeten doorgaan.” Wat wil je nog kwijt? “Ik koester mijn tijd op de golfbaan en hoop alleen maar dat de regen wat minder valt, zodat de baan open blijft voor nog meer memorabele rondes. Want voor mij is golfen niet alleen een sport, maar een levensstijl die mij verrijkt op zowel persoonlijk als professioneel vlak.” MARTINE VAN DER GRIENDT ontwikkelingsmanager BPD Gebiedsontwikkeling Hoelang golf je al? Hoe ben je hiertoe gekomen? “Omstreeks 2000 heb ik de golfsport omarmd. Mijn kennismaking vond plaats tijdens mijn studiejaren, vaak als een ontspannende weekendactiviteit wanneer ik bij mijn ouders verbleef. Hoewel zij ook golfen, is mijn passie voor de sport in de loop van de jaren gegroeid tot een fervent niveau. Als trots lid van Dames 1 van Golfclub Hattem neem ik deel aan de competitie.” Hoelang ben je lid van Golfclub Zwolle en Businessclub de Swolsche? “Voor het derde jaar heb ik het genoegen om deel uit te maken van de Businessclub De Swolsche. Hier heb ik niet alleen mijn netwerk uitgebreid, maar heb ik ook waardevolle aanvullingen op mijn golfspel ontvangen. Het is een genot om te merken dat ik altijd wel iemand tegenkom die ik ergens van ken, wat bijdraagt aan de gezellige en verbindende sfeer. In Zwolle heb ik de perfecte combinatie gevonden van golfplezier en zakelijke mogelijkheden.” Wat maakt dat je hier graag komt en wat is voor jou het ultieme golfgeluk moment? “Mijn meest memorabele golfmoment tot nu toe was mijn overwinning als clubkampioen in Hattem tijdens een intense matchplay. Het ultieme gevoel van triomf werd bezegeld met een perfect geplaatste slag die met een sierlijke boog over een bunker en vervolgens over een boom heen vloog. Dit moment symboliseert voor mij de pure schoonheid en uitdaging van het golfspel.” Zijn er overeenkomsten tussen de golfclub en het bedrijf waar je werkt? “Als ontwikkelingsmanager van BPD is het voor mij vanzelfsprekend om actief betrokken te blijven bij de gemeenschap van Zwolle. Daarom dragen we met trots ons steentje bij aan de ondersteuning van de golfclub. Als een blijk van waardering voor de verbondenheid en de vele waardevolle ervaringen die deze sport en gemeenschap bieden.” Heb je een tip voor Businessclub de Swolsche? “Belangrijk voor de Businessclub de Swolsche is om niet te vergeten dat ondanks de ambitie, intimiteit en menselijk contact essentieel blijven. Wordt niet te groot. Nu voel ik mij thuis.” Wat wil je nog kwijt? “Golfen is voor mij niet alleen een sport, maar ook een metafoor voor het leven zelf. Het vereist een helder doel, een strategie om dit doel te bereiken en de vaardigheid om om te gaan met alle uitdagingen en omstandigheden die op je pad komen.” 51 GOLFGELUK MAGAZINE BEDRIJFSLEDEN

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=