Golfgeluk magazine, voorjaar 2025

Paul neemt het woord en zegt: “bij Golfclub Zwolle hebben we een mooie businessclub die de afgelopen jaren flink is uitgebreid. Maandelijks komen we bij elkaar voor allerlei golfevents. Je speelt met elkaar wedstrijden en dat doe je steeds met andere businessleden. Op een gegeven moment werd ik met Joost ingedeeld. Wij kenden elkaar nog niet. Daarna golfden we samen vaker tot in 2024 het moment kwam dat ik vanuit mijn bedrijf Quermo de behoefte had aan een nieuwe website met daar aan gekoppeld een nieuw CRM systeem om mijn klanten meer op maat te bedienen. Ik sprak Joost daarover en vroeg hem of hij daar wat in kon betekenen voor mij. Joost knikt en geeft Paul’s woorden een extra zetje. “Beiden waren wij op de club en kwamen elkaar tegen bij de driving range. Daar is ons contact over de nieuwe website begonnen.” Paul van Bijsterveldt is eigenaar van Quermo (www.quermo.nl) en bemiddelt als ervaren recruiter al meer dan 30 jaar ervaren (interim) professionals die werkzaam in het vakgebied Finance & Risk, zoals (interim) CFO’s, Finance Managers en Riskmanagers. “In het bij elkaar brengen van vraag en aanbod zit ik in mijn persoonlijke kracht”, zo geeft Paul over zijn werk aan. Joost Derks is eigenaar van Schakel Marketeers (www.schakelmarketeers. nl), een marketingbureau in het ‘mooie Zwolle’, zoals hij dat zelf graag zegt. “Wij zijn goed in technische realisaties, online marketing en CRM-implementaties. Een goed voorbeeld van slimme marketingsoftware is Hubspot waarbij sales, service & marketing kunnen samenwerken en elkaar versterken. Dat hebben we ook voor Paul geïmplementeerd” Niek Westendorp ontwerpt websites bij Schakel Marketeers. Hij was een belangrijke schakel in het contact tussen Joost en Paul. “Een mooie website moet technisch ook excellent zijn. Die techniek hebben we bij Schakel Maketeers in huis. Je kunt wel een heel mooi plaatje hebben maar als het niet werkt, dan heb je eigenlijk nog niets.” Persoonlijk. De golfbaangesprekken tussen Paul en Joost kregen een vervolg. Samen met Joost en Niek besprak Paul in de eerste gesprekken de uitgangspunten van de uitstraling van de nieuwe site. Het moest zakelijk en professioneel zijn maar ook iets persoonlijks uitstralen. Paul over die gesprekken: “Dat persoonlijke is voor mij belangrijk. Wat ik doe is persoonlijke dienstverlening en die uitstraling moest de nieuwe website zeker hebben. Mijn dienstverlening is mensenwerk. Dan moet je ook iets persoonlijks van jezelf laten zien. Dat deel hebben we op de nieuwe website mede vorm gegeven door een video op te nemen op de golfbaan. Aan het eind van de video sta ik op de driving range en sluit de opname af met een quote over mijn passie voor golf. Op die manier verbind ik mijn passie voor mijn werk met mijn passie voor golf. Zo kom je terug bij de eerste ontmoeting die ik met Joost had op de golfbaan. De cirkel is rond, zeg ik dan maar. En het resultaat is prachtig maatwerk geworden.” Gelijkgestemden. De golfclub is voor zowel Paul als Joost meer dan een club, de baan en het spel zelf. Joost: “Toen er een Young Businessclub werd opgericht, ben ik daar lid van geworden. Heel eerlijk, ik wist niet wat ik daarvan kon verwachten. In ieder geval gesprekken met gelijkgestemden. Wat bleek, het was direct heel erg leuk. Ik haalde er, zonder enige verwachting, gelijk nieuwe klanten uit. Golf betekent voor mij dus ook dat je hier met gelijkgestemden de baan op gaat. Wil je iemand beter leren kennen, ga dan met die persoon golfen. Want dan leer je elkaar echt beter kennen. Op het moment dat daar een zakelijke samenwerking uit ontstaat, is het fijn dat je elkaar kent en vertrouwt.” Paul: “ik had Joost nooit gevonden zonder lid te zijn van de businessclub. Dat is de eerste meerwaarde. Ik had Joost ook niet aangesproken over een mogelijke samenwerking als ik hem geen prettige vent had gevonden of als ik zijn verhaal op de golfbaan niet had gehoord. Je benadert elkaar omdat je denkt dat je wat aan elkaar kunt hebben. Een onderdeel van het lidmaatschap bij deze businessclub vind ik ook dat je elkaar moet opzoeken. Geen must in de zin van ‘ik gun jou een zakelijke opdracht, dus jij moet mij ook wat gunnen’. Nee, het is mooi als je voor elkaar van toegevoegde waarde kunt zijn. En dat onze samenwerking die toegevoegde waarde heeft gebracht, blijkt wel uit het feit dat de nieuwe website van Quermo is genomineerd voor de landelijke verkiezing ‘Website van het jaar 2025’ en daar kunnen Quermo en Schakel Marketeers en daarmee ook de businessclub trots op zijn.” “DE NIEUWE WEBSITE VAN QUERMO IS GENOMINEERD VOOR DE LANDELIJKE VERKIEZING ‘WEBSITE VAN HET JAAR 2025’ EN DAAR KUNNEN QUERMO EN SCHAKEL MARKETEERS EN DAARMEE OOK DE BUSINESSCLUB TROTS OP ZIJN.” 33 GOLFGELUK MAGAZINE QUERMO EN SCHAKEL MARKETEERS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=